Late dager

Jeg rakk akkurat å komme hjem til Østlandet før jeg ble slått ut av det fryktede Norov viruset. Etter et par intense dager over doskåla ble det hyttetur på vestlandet så fort jeg kom meg på beina. På en bitteliten hytte full av folk og barn var jeg litt nervøs for hvordan det skulle gå med Oscar, særlig fordi han ikke er vandt til barn (3.5 åringer er rimelig intense) og barnet er ganske redd for hunder. Men det gikk over all forventning! Han skjønnte med en gang at barnet var redd og dempet seg veldig. Han holdt god avstand og var utrolig rolig og forisktig rundt henne. Stolt eier! Jeg er så glad for at Oscar så miljøtrygg og lite berørt av folk og uro. Det er lett å glemme når man forsøker å trene vekk alle “unghund-issues” men det føles godt å bli mindt på at han egentlig er en super hund som fungerer veldig godt i hverdagen sammen med oss. Hverken båt, bil, buss eller tog plager han, og folk og leven er bare stas.

Det ble et par svømmeturer på tassen også, med den nye redningsvesten. Teknikken begynner å komme seg og panikken har uteblitt. Veldig artig å se når han skjønnte at han ikke kom til å drukne og han begynte å logre. Da ble det et par seiersrunder før han svømte inn til land og jeg kunne sverget på at han var stolt. Jeg var hvertfall det.

Nå er han nappet ned for sommeren og vi forbreder oss på å reise til oppdretteren hans på mo i rana for utsilling og kos i slutten av august. Det blir gøy for både to og firbeinte!

Har ikke blitt noe særlig trening, men det er jo tross alt ferie!

Leave a comment