Første smellertrening etter ferien

I går var vi på den første smellertreningen etter ferien. Jeg var litt nervøs for at Oscar ikke husket så mye etter en lat sommerferie, men han imponerte meg stort. Han hadde fine, ryddige søk, og han var ivrig. Det var skikkelig moro! Vi fikk prøvd oss på et skikkelig romsøk og banesøk. Han viste stor forbedring i begge øvelsene, men jeg var spessielt fornøyd med romsøket hans. Han var veldig sikker i søket, rask og systematisk. Vi skal jobbe videre med frysmarkering, så han kan begynne å søke uten støtte fra meg. Gode blindsøk blir det neste målet! Vi byttet fra å søke etter te (som vi brukt hjemme) til menneskelukt (på skinnbit), men det var heldigvis uproblematisk. Samarbeidet oss i mellom har blitt mye bedre, og det er gøy å jobbe sammen. Jeg synes han har en veldig god balanse mellom å ta imot føring og følge eget initiativ. Men nå skifter vi fokuset fra å søke etter skinnlapper til å løpe i ring. Vi pakker snippeskene, for i morgen går toget til Mo i Rana!

2 thoughts on “Første smellertrening etter ferien

  1. oij så gøy. vi trente også Smeller i dag! 😀 hvor trener du ! har fått veldig sansen for smeller. fin sport!

  2. Vi trener på Havstein på mandager, treningene er i regi av sporshunder. Vi har tidligere gått et smellerintro kurs der 🙂 Synes spesialsøk er kjempegøy, håper vi får et godt miljø i og at det forhåpentligvis blir noe konkurranser etter hvert! Hvor trener dere?

Leave a comment