Valdres

IMG_5880

Enderlig ferdig med eksamen tok jeg en pause fra oppussinga og satte kursen mot fjellheimen i Valdres. Fire dager på hyttetur i frisk septemberluft og vakker natur gjorde underverker for humøret til en frustrert  og irritert Oscar som har fått lite oppmerksomhet i det siste (og for en sliten og lei eier). Ekstra stas var det at cairnterriern Emma og eierne hennes var med!

IMG_5948

Det ingenting i veien med instinktene til disse to små rottejegerne, alle lemmene vi kom over fikk seg en skikkelig løpetur. Oscar fikk tilogmed tak i en, men den slapp unna med livet i behold. Han er ikke vant til at byttet gjør motstand så den illsinte lemmenen ble litt mer enn Oscar hadde regna med. Det finnes ikke noe lykkeligere enn en hund som kan løpe fritt i lyngen på jakt etter lemmen.

Oscar på lemmenjakt
Oscar på lemmenjakt

Oscar fikk også prøvd ut den nye ruffwear selen sin, og jeg er super fornøyd. Det ble mange timer med høy aktivitet alle dagene men Oscar beveget seg fritt og ledig, og hadde heller ingen gnagsår etter selen. Anbefales! På selen har jeg festa en liten bjelle så jeg kan høre hvor han er i terrenget uten å måtte holde øye med han hele tiden. Det er synes jeg er ganske kjekt, selv om han holder seg i nærheten og venter når han har kommet seg for langt forran.

IMG_5968
Kommer dere snart?

IMG_5994

Leave a comment