Utstilling

Vi var innom utstillingene i Skien forrgje helg, men stilte ikke Oscar. Han er nappa ned for å bli fin til august (trippel utstilling på Mo), så vi gikk bare rundt med øynene på stilk. Det var litt bittert å ikke stille da det bare var en sort tispe påmeldt, men det var så varmt at Oscar satte stor pris på å kunne slappe av i skyggen. Med 32grader ++ i ringen var det mange hunder som sleit i varmen. Det er litt av et show som foregår både i og utenfor utstillingsringen, minst like mye drama som på tvskjermen. Kanskje et konsept jeg kan selge til tv3? Jeg er hvertfall fasinert. Hundefolk (megselv inkludert) er gale. Men vi er heldigvis ikke like gale som kattedamene 😉

Vi kom hjem med ny karde og innlagt bestilling på utstillingsbånd, så det blir skikkelig årnings når vi våger oss ut i ringen på sen-sommeren.

Forelsket meg også i en alldeles nyderlig bulldog tispe, Astrid. En rase jeg på mange måter hadde gitt opp å eie pågrunn av helsa, derfor ble jeg så glad når jeg fikk se Astrid og snakke med eieren hennes. Gode prioriteringer, Astrid beveget seg natrulig og lett i ringen og hadde en “fornuftig” snute. Jeg kunne vurdert bulldog om det var hennes valper.

Bulldoggen Astrid, eies av kennel Black Jack and Blues
Bulldoggen Astrid, eies av kennel Black Jack and Blues

Oscar oppførte seg eksemplarisk og var rolig på utstillingsområdet. Ser ut som loppene i blodet også har tatt seg sommerferie, forhåpentligvis kommer de ikke tilbake med det første. Det er så godt å se at treningen fungerer!

2 thoughts on “Utstilling

    • Ho hadde veldig fokus på sunn avl (naturlig fødsel ol), så det var noe jeg satt veldig pris på. Synd at den som stakk av med certet ikke var like fin og knapt hadde snute

Leave a comment