Tro det eller ei!

Nå har vi kommet hjem fra en utrolig fin tur til Mo i Rana. Det har vært schnauzerstell, hundeprat, rødvin og hyggelig selskap i fem hele dager. Med oss i kofferten hjem har vi to ferske cert (og et ck) og BIR og BIM plasseringer. Oscar sin fine kullsøster Mina og ferske halvsøster Cava fikk også kjempegode resultater og knallfine kritikker! Det var en god helg for kennel Option (tidligere Risen Polar) og jeg er veldig stolt over de fine hundene som kommer derfra.

Lørdagen startet med Schnauzerspesial klokka ni. Det vil si at vi måtte opp klokka halv seks for å vaske og føne schnauzergjengen. Når vekkerklokka ringte var jeg alvorlig i tvil om dette utstillingsgreine var verdt det, men når jeg stod der med den grønne og hvite BIM rosetten var all tvil blåst bort. Jeg har blitt en gal hundedame.

_DSC3955
Torbjørn Welle med Yessie (Yes, Yes, Yes fra kennel Gregorius) fikk BIR og fine lille Oscar fikk BIM. Dommer var Gunnar Nymann fra Danmark.
Oscar stod som en drøm for dommeren. Han var trygg og stødig. "Ringtreneren" vår, Torbjørn Welle, følger med i bakgrunnen.
Oscar stod som en drøm for dommeren. Han var trygg, fornøyd og logrende.
Ekte glede hos oppdretter Trude når Mina får certet.
Ekte glede hos oppdretter Trude når Mina får certet.
Cava hadde kjempefine bevegelser når hun først ville gå :)
Cava hadde kjempefine bevegelser når hun først ville gå 🙂

Senere på dagen var det utstilling med Rana Trekk og Brukshundklubb. Oscar stillte for dommer Carl Gunnar Staffberg. Der endte vi opp som andre beste hannhund med CK og glimrende kritikk.

_DSC3988
Klare til å trave for certet! Førsteplassen gikk til fine Arca Halus Free Spirit, Simen, som vi kjenner fra Trondheim.

Mina strålte i ringen og fikk med seg sitt andre cert for dagen!

På søndagen stillte vi for dommer Børge Espeland fra Norge. Oscar viste seg flott i ringen og ble ikke bare beste hannhund, men også beste i rasen! Jeg var så sliten og rørt at det var bare så vidt jeg klarte å holde tårene tilbake. Tror ikke jeg har neiet siden jeg var tolv, men da dommeren gav oss rosetten kom det som en spontan reaksjon sammen med et gråtkvalt “virkelig?”

Oscar sammen med fineste Doris.
Oscar sammen med fineste Doris.
Oscar står fint for dommeren
Oscar står fint for dommeren

_DSC4056

Oscar og jeg fikk også prøvd oss i grupperingen, og selv om Oscar kom hoppende inn i den stilige finaleringen var jeg superfornøyd med innsattsen vår. Det viktigste for meg at han er glad og fornøyd etter en lang helg på utstilling 🙂

_DSC4119 _DSC4128

Alle bildene er tatt av oppdretter Øyvind, og jeg har kosa meg masse med å gå gjennom dem. Oscar har fullt fokus på meg og jeg kunne ikke vært stoltere av den flinke, lille hunden min. Og de flinke, fine oppdretterne mine som også var med på å arrangere den beste utstillingen jeg noensinne har vært på! Takk for oss!

Leave a comment