Steinstopp

Oscar gjorde en kjempejobb på langturen idag! Jeg sendte han ut i soppsøk i noen områder jeg veit det pleier å stå sopp og hunden fant masse han! Flinkisen! Vi fikk blant annet med oss en rekordstor steinsopp hjem! Oscar begynner å bli en skikkelig god sopphund nå, søka hans er kjempefine! Det vanskelig å være “bekymret” for Oscar sin prestasjon i hundehangarden på Lade når han søker så flott i skauen. Hverken storfugl eller joggere forstyrret han. Han hadde lange, intense søk med høy motivasjon og nydelig frysmarkering ved funn. Propellhalen logrer mellom tuene.

IMG_7943 IMG_7944

Jeg ser at jeg må være nøye på kommandoen jeg bruker når jeg sender han ut i soppsøk, for hvis jeg sier “søk” blir han stående å lure på hva smelleren er. Kommandoen jeg har brukt er “soppsøk” men jeg vurderer å bytte til “finn sopp” eller noe, så det ikke er så likt.

Leave a comment